Chipiona

13 juli 2023 - Chipiona, Spanje

We zijn blij als we de haven van Vila Reaal uit zijn. We hebben echt gewacht tot er bijna geen stroming meer was, het zekere voor het onzekere na de ervaring van het binnenvaren in deze haven. Het is prachtig weer en een gladde zee. Heerlijk varen. Het wordt steeds warmer, het is nu rond de 32 graden.

We vinden een ligplaats in Chipiona. Het is een haven waar veel kleinere boten liggen en wij mogen aan de aanmeldsteiger blijven liggen. Een prima plek maar wel last van meeuwenpoep. Dat komt omdat naast ons de vissersschepen liggen. We hebben onderweg gekookt en gegeten en gaan na een wijntje en een biertje even tv kijken. We doen dat buiten want het is binnen erg warm.

Chipiona is een erg leuk stadje. Veel barretjes met tapas, kleine strandjes en winkeltjes. Er zijn wel toeristen die met name Spaanstalig zijn. Het is heerlijk om wat rond te lopen en te lunchen met heerlijke visgerechten. We blijven 3 nachten. De laatste avond zijn we uit eten geweest. De restaurants gaan pas half negen open en rond half 10 wordt het pas druk. Lekker gegeten op een idyllisch plekje aan zee.

Vandaag zijn we om 7 uur vertrokken. Er is weinig wind. In het begin wat golven maar die zijn inmiddels ook minder. Het blijft erg warm, zelfs 's nachts koelt het niet echt af. We besluiten onderweg of we naar Barbate gaan of doorvaren naar Tanger.