Vigo

12 juni 2023 - Vigo, Spanje

Het lukt niet om contact te krijgen met de haven dus we gaan er heen op goed gelukt. We zien niet waar we kunnen liggen en krijgen uiteindelijk via iemand anders een 06 nummer. Een aardige havenmeester komt met zijn bootje naar ons toe als we hem telefonisch niet begrijpen. We mogen bij het tankstation liggen. Deze blijkt buiten werking te zijn omdat het risico te groot is dat er olie in het water komt.

Vigo is een levendige stad. Er komt elke dag een cruiseschip waardoor er veel toeristen zijn. In het centrum zijn veel straatjes, berg op berg af, en het is vol met terrasjes. Boven aan de stad zijn de overblijfselen van het fort Castelo de Castro te zien. Er zijn daar ook huisjes waar mensen vroeger heen vluchten als de Vikingen kwamen.

Maandagochtend vertrekken we richting Portugal. Het is wat lastiger met havens hier dus we zien wel waar we uitkomen. De havenmeester geeft nog als tip dat als we orka's tegenkomen we chloor kunnen gebruiken. Dan gaan ze weer weg. Weet niet of dat een goede tip is. Ik hoop ze liever niet tegen te komen. Onderweg hoge golven maar lange.

€ 80,- per nacht

1. Els:
    12 juni 2023
    Oeps geen halve maatregelen tegen killer whales, chloor, misschien schoonmaakazijn 🤣
  2. Karin en Harry:
    12 juni 2023
    Het is wel echt iets waar iedereen het over heeft. Zand, onderwaterrotjes, chloor, motor uit enz. Wat in ieder geval moet is gelijk 112 bellen en je melden op kanaal 16. Het meest spannend wordt de oversteek naar Marokko. Daar zijn in juni 3 aanvallen geweest. Verder zeggen ze in ondiep water blijven, minder dan 20 meter maar dat valt hier niet mee.
  3. Lia:
    12 juni 2023
    Wat een mooie reis en spannende avonturen. Het is te hopen dat jullie het chloor niet hoeven gebruiken tegen de orka’s. Goede reis verder.
  4. Frits:
    12 juni 2023
    Stil gaan liggen hoor je vaak inderdaad