Lagos

4 juli 2023 - Lagos, Portugal

We hebben een lange dag gevaren. Om 18.14 uur lagen we op een ligplaats in Lagos.

De reis is goed verlopen. De kust van Portugal is prachtig. Mooie rotsen met af en toe een dorpje en de ene keer lange stranden en dan weer een klein strandje tussen de rotsen. De zuidkust is helemaal mooi met prachtige rotsformaties. Onderweg wel dolfijnen gezien en gelukkig geen orka's. Het eerste deel waar de orka's zijn hebben we gehad. Dit is volgens de berichten een oranje gebied. Het rode deel bij Cadiz moeten we nog doen. De orka's zijn wat onvoorspelbaar geworden want er is gisteren een aanval geweest bij Ceuta waar normaal geen orka's zijn.

De golven waren bij tijd en wijle best hoog zeker bij de Cap de São Vincente. Daar waren de golven ruim 2 meter. Ze kwamen van achteren en soms van opzij. Ze komen af en toe boven de boot uit. Ik heb besloten om maar niet meer te kijken hoe hoog ze zijn. Het is best beangstigend vind ik

Later op de dag kregen we meer wind. Eenmaal de Cap voorbij worden de golven steeds minder dus dat is wel even lekker. Door de wind wel wat schade bij het afmeren. Gelukkig moet de boot nog geverfd worden. Op de terugweg zal dat meer stress opleveren.