Op weg naar Vigo

10 juni 2023 - Vigo, Spanje

Om 9.10 uur verlaten we Sanxenxo op weg naar Vigo. Het is 16,7 mijl, een korte tocht.  Gisteren hebben we een fietstocht gemaakt naar Combarro. Er is daar nog een middeleeuws centrum. Er zijn daar horreos op palen. Dit zijn voorraadschuren voor bijvoorbeeld het drogen van mais of sardines. We hebben wijn uit de streek gekocht "Rias Baixas". Frisse witte wijn en best lekker. Het weer valt wat tegen. In Nederland is er een hitte golf maar wij hebben wolken en regen. De komende dagen zijn de voorspellingen wat beter. Gelukkig zijn er ook droge periodes en van mij hoeft het niet zo heel warm te zijn.

Opeens kregen we bezoek van de douane in de haven. Ze wilden eigenlijk een boot voor ons bezoeken maar daar was niemand. Ik denk dat ze toen dachten daar zitten mensen laten we die dan maar controleren. Met zijn tweeën kwamen ze aan boord en moesten werkelijk alle papieren zien. In de boot zelf hebben ze niet gekeken. Alles is in orde. Als er nu weer douane komt hebben we een bewijs dat we al gecontroleerd zijn en hoeft dat niet nog een keer.

We hebben tegen wind waardoor we wat last van de golven hebben maar het is nog te doen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl