Ankeren in Muros

8 juni 2023 - Sanxenxo, Spanje

Om 8 uur halen we het anker weer op. Dit gaat gelukkig makkelijk. Vannacht toch nog even een paar gekeken of alles goed ging. Het is lekker weer en de tocht naar Muros verloopt prima. We besluiten nog een keer te ankeren. Tijdens het ankeren zwemmen er zelfs in de baai dolfijnen. Ik ben verbaasd hoeveel dolfijnen we zo tegenkomen. Opeens is er ophef op het strand en denken mensen dat zij orka's zien. Ik ben net even in overleg en kan niet kijken. Harry twijfelt of het echt orka's waren. Maar ze zijn weer snel weg. 'S nachts begint het opeens te stormen en hebben we een stortbui. Paniek of het anker dit wel gaat houden. De wind gaat ook draaien en de boot dus ook. Na een half uur is het weer gestopt. Opgelucht dat het anker het gehouden heeft gaan we weer naar bed. Om 8.15 uur vertrekken we richting Portonovo aan de Ria de Pontevedra. We hebben blijkbaar ook tussen het wier geankerd want het anker zit er vol mee.

De route is prachtig. Er zijn veel eilandjes en rotsen waar we gedeeltelijk tussendoor varen. Er zijn overal inhammen, Ria's, waar ankerplekken zijn en kleine stadjes met veelal een haven.

Om 13.00 uur meren we af in Sanxenxo vlak naast het plaatsje Portonovo. Het is een dure plek € 95,- per nacht.