Corme

5 juni 2023 - Corme, Spanje

Gisteren hebben we een fietstocht gemaakt en de vuurtoren Hercules bezocht. Deze is de eerste eerste eeuw na christus gebouwd. Het uitzicht was prachtig. Daarna verder gefietst en tapas op een terrasje gegeten.

Vanmorgen eerst boodschappen gedaan en om 10.15 uur vertrokken. Het is prachtig weer. Een maal op zee komt er opeens mist opzetten. Deze blijft totdat we de baai bij Corme ingaan. Tijdens de vaart overleg gehad met HaKa. Fijn dat dit zo makkelijk kan. De dames hebben alles goed onder controle, dat geeft een gerust gevoel. Onderweg weer dolfijnen gezien. We hebben besloten om een keer te gaan ankeren. We hebben hier niet zo goede ervaringen mee dus vinden het wel spannend. Op 10 meter diepte gooien we het anker uit. Er liggen nog drie andere boten maar er is genoeg ruimte. Het is een heerlijke plek met mooi uitzicht. We drinken een wijntje op het achterdek en ik heb gezwommen. Harry is in de weer met zijn drone maar het is geloof ik niet gelukt.