Ayamonte

7 mei 2024 - Ayamonte, Spanje

Vanmorgen riep Harry mij "Moet je nou toch kijken". Er kwam een snelle kleine boot met mannen met maskers in zwart. Op de kant waren ook een stuk of 8 mannen. Het bleek een drugstransport te zijn. Er liep een man met een automatisch geweer bij. Snel werden grote pakketten naar de kant gebracht. Al snel kwam er een auto waarin alles in  geladen werd. Wij liggen er op max. 50 meter vandaan en voelden ons niet echt op ons gemak. Het ontbijt maar even laten gaan en naar binnen met de deuren op slot. Je weet maar nooit wat ze doen omdat wij alles hebben gezien. Na een tijdje kwam de politie en hebben ze een deel op de kant laten staan en zijn het bos ingevlucht. De man in het bootje bleef de pakken in de gaten houden vlak naast onze boot. Ons plan was om nog een nacht te blijven. het is een mooie plek in de natuur. We hebben flamingo's Ibissen en lepelaars gezien. Maar gezien de situatie besloten om maar zo snel mogelijk te vertrekken. En natuurlijk kregen we toen het anker niet omhoog omdat we de kettingklauw niet loskregen. Joop en Harry waren daar druk mee bezig toen de man met het bootje langs kwam varen om te vragen wat wij aan het doen waren. Ondertussen maakte hij foto's van onze boot.  Nadat er nog meer politie kwam vertrok hij uiteindelijk toch maar en wij uiteindelijk ook. Gek hoe je plotseling in zo een situatie terecht kan komen en je ook nog zorgen maakt of er niet gedacht wordt dat wij betrokken zijn of belangrijke getuigen zijn. Bij vertrek zagen we later de man in het bootje weer zonder masker en hij zwaaide ons lachend uit. Ben echt onder de indruk van het lef dat ze hebben en zelfs niet wegvaren als de politie er is. De politie hebben we niet meer gezien.

Het is prachtig weer dus we hebben besloten om Punta Umbria maar over te slaan na dit gedoe en verder door te varen. We liggen nu heerlijk voor anker bij Ayamonte. Het is prachtig weer en bijna geen wind.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carolien:
    7 mei 2024
    Jee Karin, je verwacht berichten over wind, golven, zon, pech onderweg, aanlegperikelen, maar dit, getuige zijn van drugshandel, wat eng zeg. Maar jullie zijn niet ondervraagd? je leeft in een Netflixserie!
    maar het lijkt me verstandig, wel jammer, om verder te reizen.
  2. Karin en Harry:
    7 mei 2024
    We voelden ons ook als in een serie. En het was ook eng. Wij hadden wel verwacht dat we ondervraagd zouden worden. Maar misschien dat douane al heeft doorgegeven dat we alleen maar 4 bejaarden zijn :)
  3. Bert Tjhie:
    9 mei 2024
    Hoi Karin & Harry, Wat griezelig om mee te maken. Erger dan slecht weer. Hebben ze pakken daar laten liggen? Geen pakje meegenomen voor al die mensen die naar spul snakken en daar zo meewerken aan die handel? Tuurlijk, doen bejaarden niet! Veilige reis verder.

Jouw reactie