Barbate en Cadiz

3 mei 2024 - Cádiz, Spanje

Barbate is de stad van de tonijn. In zee zijn er veel tonijnnetten waar je goed rekening mee moet houden. Woensdag begon het feest van de tonijn. Het feest bestond vooral uit kraampjes, terrasjes en muziek. Wel gezellig om hier een biertje te drinken met wat hapjes.

Donderdag  om 7.45 uur vetrekken we richting Cadiz. Ik  bel de haven om vast een ligplaats te reserveren. In de Reeds stond dat zij tot 15 meter ligplaatsen hebben maar gelukkig is er een plek voor ons. Een rustige reis maar wel vervelende golven. Harry heeft tijdig zijn zeeziekte pil genomen dus dat gaat vandaag goed. We hopen dolfijnen te zien maar helaas geen dolfijn of Orka gespot.

Na ongeveer 5 uur varen komen we aan in Cadiz. Nadat we zijn afgemeerd gaan we erop uit om de stad te verkennen. Cadiz is de oudste stad van Spanje. Het is een gezellige stad met leuke winkeltjes, kleine straatjes en pleintjes met terrasjes. De volgende dag ben ik de stad weer in geweest. Eerst met Anneke en later met Harry. Het fietsen is wel een dingetje. Er is volgens mij 1 fietspad rondom de stad. Soms stopt het zomaar en je moet regelmatig oversteken omdat het pad dan weer aan de andere kant verder gaat. We hebben op de overdekte markt kaas en Iberico worst gekocht. Op de boot hiervan genoten met een glaasje wijn.

Joop  ontdekte een probleem met de motor. Het injectiestuk van de uitlaat lekte. Het zat vol met kleine gaatjes.  Het is wel zo een probleem dat we er niet mee verder kunnen varen. Gelukkig is er een kleine zaak vlakbij die willen proberen het te maken. Dit is gelukt voor nu. Het moet echter wel vervangen worden aan beide motoren als we terug zijn in Nederland. Harry moet het goed in de gaten houden of het niet eerder al noodzakelijk is.

Liggeld: 30 euro

1. Els:
    4 mei 2024
    Dat ziet er prachtig uit! Geniet ervan 😘
  2. Carolien:
    5 mei 2024
    Mooie foto's zeg, heel afwisselend. Lijkt wel vakantie, het moet niet gekker worden! Ha nee hoor, prachtig en stoer blijft het!
  3. Linda:
    5 mei 2024
    Ik heb het reis verslag nu door om te volgen. Jammer dat er af en toe iets tegen zit, maar gelukkig verholpen. Spanje is denk ik erom bekend het niet aansluiten van fietspaden, hier met al die toeristen klopt er ook nog niet veel van. Jullie hebben nog wel een eindje te gaan, veilige reis

Jouw reactie