Nieuwpoort - Boulogne sur Mer

7 mei 2023 - Nieuwpoort, België

Op  6 mei om 6.30 uur vertrekken we vanuit Nieuwpoort. Er is weinig wind en regen opgegeven, dus goed weer om te varen. We hebben een schema gemaakt voor de stroming. Die hebben we mee tot Calais. Het plan is om daar te stoppen. Het varen gaat echter zo lekker dat we besluiten om door te varen naar Boulogne sur Mer ondanks de tegenstroom. Dit merken we wel. Op een gegeven moment gaan we nog maar 3 knopen. We hebben een route vlak langs de kust gekozen en genieten van het uitzicht zoals Cap Blanc Nez, Cap Gris Nez en Des Dunes.

In Boulogne krijgen we door de havenmeester een plaats aan steiger D toegewezen. Vlak voor onze plek is er een soort waterval. We schrikken van de hoeveelheid water en stroom hierdoor. Het blijkt nu extra veel te zijn doordat er veel regen is gevallen. Als we eenmaal om 17.30 uur liggen valt het wel mee.

Zondag gaan we naar de vismarkt en de oude ommuurde stad. Wat is het toch genieten van alle lekkernijen op de Franse markten. We weten ons te beheersen en kopen alleen vis voor het avondeten. De oude stad is een soort museum. We bezoeken de crypte van Onze Lieve Vrouw basiliek. het is één van de grootste grafkelders in Frankrijk. Bijzonder om te zien hoeveel muurschilderingen er bewaard zijn gebleven. Morgen gaan we het aquarium bezoeken, het grootste van Europa.

Liggeld €59,- per nacht.

1. Nordin Abanaissa (Tamuda Diensten):
    7 mei 2023
    Hi Harry @ Karin, wat goed dat jullie ons op de hoogte houden van jullie reilen en zeilen. We zien jullie graag gezond en wel terug in Tanger. Deze twee gaan komen ook naar Tanger, maar dan op een tandem. Waarom niet?! ( zie link onderstaand). Kijken, wie het eerst aankomt. Wie het eerst komt, het eerst maalt, dat weet je. Zie jullie gauw, maar haast je niet! Een behouden vaart en groetjes uit Tanger.

2. Karin en Harry:
    15 mei 2023